Onze teams


Elke afdeling binnen onze organisatie bestaat uit ambitieuze professionals. Onder elk kopje vind je meer informatie over de specifieke afdelingen en de talenten binnen het team. 








Acceptatie volmacht

De term acceptatie is een heel algemene naam voor deze afdeling met 5 verschillende aandachtsgebieden.

Meer informatie <



Accountmanagers

Onze accountmanagers reizen het hele land door. Elke regio heeft zijn eigen accountmanager. 

Meer informatie <



Development and Operations (DevOps)

Dit team van 15 personen houdt VKG online, zowel voor de adviseurs als voor alle collega's

Meer informatie <






Document services

VKG ontvangt dagelijks grote poststromen, zowel fysiek als digitaal wat dit team verwerkt.
 
Meer informatie <



Financiële administratie

Een team van ongeveer 10 mensen zorgt ervoor dat alle financiële vraagstukken afgehandeld worden.

Meer informatie <



HR

Dit team van 3 personen zorgt voor alle andere medewerkers binnen VKG.
 
Meer informatie <





Hypotheken en kredieten

Naast verzekeringen, biedt VKG ook hypotheken en kredieten aan. 

 
Meer informatie <



Kwaliteit, veiligheid en integriteit (KVI) & Product en Portefeuille management (PPM)

Dit team richt zich onder andere op wet- en regelgeving, ethische normen en analyses. 

Meer informatie <



Marketing

Welke behoefte hebben onze klanten? En hoe overtreffen we hun verwachtingen? Dit is bij uitstek het terrein van het team Marketing.
 
Meer informatie <





Provinciale afdeling

VKG is vooral een volmachtbedrijf maar verzorgt ook de provinciale administratie.

Meer informatie <



Relatie Service Centrum

Dit team neemt het eerste telefonische contact  voor haar rekening en ondersteunt de accountmanagers

Meer informatie <



Schade volmacht

Onze schade-afdeling verwerkt zeer diverse claims. Het team bestaat uit ongeveer 30 mensen.

Meer informatie <



Acceptatie volmacht

De volledige afdeling bestaat uit ongeveer 50 medewerkers die op de volgende afdelingen werken:

Acceptatie brand/varia particulier

Een krachtig team met een goede mix tussen ervaren, leergierige en energieke medewerkers die dag in dag uit met plezier en kunde klaar staan voor onze adviseurs om hen een zo goed en efficiënt mogelijke service te bieden! 

Adviseurs hebben bij VKG de keuze uit een ruim aanbod van producten en kunnen kiezen uit verschillende maatschappijen met hun eigen voorwaarden en dekkingen. Wij helpen de adviseur met het maken van de juiste keuze.  Samen zorgen we ervoor dat de eindklant een mooi verzekeringspakket krijgt dat helemaal aansluit op de wensen!

Opstal, Inboedel, Aansprakelijkheid, Rechtsbijstand, Reisverzekeringen, Boten, Caravans… allemaal mooie particuliere verzekeringen waarmee onze eindklant onbezorgd kan genieten van het leven.

Naast het samenstellen van de pakketten ondersteunen wij de adviseur ook bij het maken van offertes, verwerken we mutaties op polissen, doen we administratie van polissen, beoordelen we schadeverloop op polissen of zijn we een luisterend oor om gewoon even te sparren.

Onze dagen zijn nooit hetzelfde en iedere dag weer leer je veel over de wondere wereld van  verzekeringen. Daarnaast dragen en voelen wij dagelijks de verantwoordelijkheden die we hebben richting onze volmachtgevers en adviseurs.  

Acceptatie brand/varia zakelijk.

Welkom bij ons team, wij zijn een team van bevlogen vakmensen die graag voor onze adviseurs klaarstaan.

Onze cliënten, tevens adviseurs, kunnen bij ons terecht voor allerlei zakelijke verzekeringsproducten. Deze zijn afkomstig van verschillende maatschappijen waar VKG een volmacht van heeft. Om de adviseurs goed van dienst te kunnen zijn, leveren zij hun aanvragen aan via hun eigen Extranet, waar zij vervolgens de keuze hebben uit een offerte programma en de mogelijkheid om via het Extranet mutaties en berichten aan te leveren. Natuurlijk is er ook oog voor maatwerk.

Wij behandelen verschillende producten, denk hierbij aan verzekeringen ten aanzien van brand, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, zakenreisverzekeringen en transport.  Multibranche dus en dat maakt werken bij VKG tot een afwisselend geheel. Hier is geen dag hetzelfde. Iedere dag kun je leren en omgaan met de verschillende disciplines die ons werk heeft te bieden.

Wij maken offertes, beoordelen aanvragen en mutaties en staan onze adviseurs bij als het lastig wordt. Ook onderhouden wij de contacten met volmachtgevers voor aanvragen die uitstaan bij verzekeraars. Wij doen dit graag en doen meer voor de klant. Zij kunnen ten alle tijden op ons vertrouwen als een solide partner.

Acceptatie motorrijtuigen. In dit team maken we geen onderscheid tussen zakelijk en particulier. Alles wat rijdt en rolt dan wel brandstof nodig heeft, valt binnen dit team. Meer informatie over dit team volgt snel.

Acceptatie beurs

Dit team heeft samen bijna 100 jaar ervaring in de verzekeringsmarkt waarbij co-assurantie een apart specialisme vormt. 

De wortels van VKG liggen bij de assurantiebeurs. Ruim 65 jaar geleden is voor onze beursmakelaardij de basis gelegd. De markt is sindsdien veranderd, de processen zijn geoptimaliseerd maar de uitgangspunten voor het verzekeren van risico’s zijn hetzelfde gebleven. Risico’s worden door één of meerdere verzekeraars gedragen met de tussenkomst van een makelaar.

Bij ons is de adviseur verzekerd van persoonlijke aandacht. Zij zijn geen nummer en de klant is geen dossier. De adviseur en de klant kunnen erop rekenen dat wij binnen onze mogelijkheden streven naar een geschikte oplossing. Wij houden hen daarbij op de hoogte van de (on)mogelijkheden om de posten onder te brengen. Samen gaan we voor een geslaagd resultaat. Een goede verzekeringsoplossing passend bij het advies.

Ons kleine team van 3 personen staat voor professionaliteit, betrokkenheid en loyaliteit. Dit alles binnen een sociale, vriendelijke en bovenal gemoedelijke sfeer waar zeker tijd gemaakt wordt om af en toe eens gezellig met elkaar over andere zaken van gedachten te wisselen dan het werk.

Supportteam. Vrijwel alle aanvragen komen digitaal binnen. Om ervoor te zorgen dat de acceptanten snel de juiste informatie tot hun beschikking hebben, verwerkt dit team alle post. Hoe precies? Dat lees je binnenkort.

Accountmanagers

Met 5 accountmanagers onderhouden wij het contact met onze financieel adviseurs. Wij zetten hier fysiek bezoek voor in maar ook digitale communicatiemiddelen zoals beeldbellen via Teams. Door deze contacten, pakken wij vragen en opmerkingen persoonlijk op.

Hoe doen we dat?

Doordat wij als accountmanager in de regio werkzaam zijn, weten wij de lokale bijzonderheden en spelen wij hier snel op in:

  • Wij stellen financiële adviseurs aan, onderhouden en verdiepen de  samenwerking met onze adviseurs
  • Wij stellen en voeren het relatieplan op en uit
  • Wij benaderen actief nieuwe klanten en optimaliseren de bestaande klantrelaties
  • Wij hebben een scherpe focus op goed renderende omzet
  • Wij spelen een actieve rol in onze academie met meerdere opleidingen voor onze adviseurs
  • Wij organiseren netwerk bijeenkomsten,  verzorgen Webinars en zijn aanwezig zijn bij lokale en landelijk evenementen
  • Wij geloven in de lokale adviseur en spelen hierop in door onze portefeuille match en verzorgen het eerste contact bij financieringsbehoefte
  • Wij begeleiden de adviseur bij een portefeuille overvoer naar VKG.

Ons Extranet is het CRM systeem voor onze financieel adviseurs en wij helpen de adviseur actief bij het opstellen van campagnes en het inrichten van een workflow. 

DevOps

De afdeling Development en Operations regelt alle IT zaken bij VKG. De afdeling bestaat uit applicatiebeheerders, servicedesk medewerkers, technisch beheerders, conversiespecialisten, projectleiders en business analisten. Met elkaar vormen we een hecht team van IT-professionals en houden we de IT van VKG optimaal draaiende.

Zo beheren en ontwikkelen we het extranet, ons backend systeem, de infrastructuur en de digitale polismap. We werken zoveel mogelijk middels de agile/ scrum methode om snel en flexibel in te kunnen spelen op de ontwikkelingen in de markt. Dit kunnen we niet alleen, we doen dit natuurlijk samen met de andere collega’s van VKG. Zodat we goed weten wat er speelt bij de klanten en wat belangrijk is om de klant de optimale service te kunnen bieden. 


Document services

VKG verwerkt wekelijks duizenden documenten zoals aanvragen, mutaties, rekeningen en afgifte polisbladen. We zien dat er langzaamaan een verschuiving ontstaat van fysieke post naar digitale post.

Ons team (6 dames) ondersteunt alle andere teams bij de inkomende en uitgaande documentenverwerking en zorgt ervoor dat dit in goede banen geleid wordt. Hierdoor ontvangt elke andere afdeling snel de juiste informatie. Vervolgens verwerken de andere teams deze informatie en stellen diverse documenten digitaal beschikbaar. Tenslotte versturen wij deze documenten aan de klanten van VKG. 


Financiële administratie

Bij de verwerking van polissen horen uiteraard ook rekeningen en uitkeringen van schadeclaims. Op deze afdeling worden alle financiële poststukken verwerkt. Hoe deze collega's dit doen, zie je hier binnenkort.




HR

Een van de weinige afdelingen binnen VKG die niets te maken heeft met polissen.

Als HR afdeling zorgen wij er voor dat jij je salaris iedere maand goed en op tijd ontvangt. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je op een rechtvaardige wijze wordt behandeld in onze organisatie, en ook bijvoorbeeld dat je een veilige werkplek hebt. Met dit als basis hebben wij uiteraard ook aandacht voor de leuke dingen zoals je ontwikkeling stimuleren, je vitaliteit een boost geven en gewoon aandacht voor jou. Dit doen wij met z’n drietjes.


Hypotheken en kredieten

VKG verstrekt ook hypotheken en kredieten: een markt die even wat minder aandacht had maar nu weer volop groeit.

Sinds 2018 is er veel energie gestoken in de uitbreiding van het aanbod van geldverstrekkers. Ons team is dagelijks in contact met adviseurs en geldverstrekkers om de ingediende hypotheken en kredieten snel en accuraat te verwerken. Hiervoor maken we gebruik van moderne technieken.

Wij hebben ook veel contact met de adviseurs over de inhoud van de dossiers. De samenwerking met adviseurs staat bij ons team hoog in het vaandel. Samen hebben wij meer dan 70 jaar werkervaring en nog iedere dag leren we meer.


Kwaliteit, veiligheid en integriteit (KVI) & Product en Portefeuillemanagement  (PPM)


De afdeling KVI en PPM is een gecombineerde afdeling. Onze afdeling bestaat uit 13 enthousiaste collega’s met een brede kennis van de financiële markt. Wij werken gezamenlijk maar hebben wel een eigen aandachtsgebied. Samen zorgen wij voor kwaliteit en constante verbetering. Onze afdeling werkt nauw samen met alle andere afdelingen binnen VKG, immers alleen samen behalen wij de mooiste resultaten. Het aandachtsgebied van de afdeling is zeer breed. Hieronder zie je een kleine opsomming van onze werkzaamheden. 

KVI bewaakt en borgt de kwaliteit en integriteit van VKG en adviseert de operationele afdelingen. Het is een divers aandachtsgebied, denk bijvoorbeeld aan: 

  • Helpen van collega’s bij het toepassen van wet- en regelgeving binnen de dagelijkse werkzaamheden. 
  • Procesinrichting en verbetering. 
  • Fraudebehandeling 
  • Coördineren van klachten 
  • Coördineren en bewaken van volmacht audits en het Werkprogramma Risicobeheersing Volmachten (WRV). 
  • Inrichting en monitoring van het risicobeheersingsmodel VKG breed. 

PPM zorgt ervoor dat de VKG volmacht portefeuille in lijn is met de producten en wensen van de vol-machtgevers. Dit is belangrijk om de kwaliteit en het rendement van de portefeuille te bewaken. Regel-matig worden er analyses op de portefeuille uitgevoerd zodat wij kunnen bijsturen. PPM speelt daarnaast een actieve rol in overvoertrajecten. 

Wil je meer weten over het mooie en interessante werk wat wij doen, kom dan eens een kop koffie of thee met ons drinken.


Marketing

Het 5-koppige team Marketing werkt met volle energie aan de branding (merkpositionering) van het merk VKG. Wie is VKG en wat kunnen wij voor jou betekenen? Hoe kunnen wij jou helpen om beter te worden? 

Hoe doen we dat?

We brengen de klantreis in beeld en weten zo precies welke behoefte onze klanten hebben en waar wij kunnen verbeteren. We volgen de financiële markt en bedenken nieuwe proposities voor onze adviseurs. Met passende marketing- en communicatiemiddelen vergroten we de commerciële resultaten van VKG. Daarbij zetten we een optimale mix van offline en online kanalen in.

Waar zie je ons werk?

Team Marketing verzorgt ons gezicht naar buiten en zorgt voor een goede zichtbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan een consistente huisstijl en een strakke website. We maken creatieve en duidelijke communicatie via nieuwsbrieven en nieuwsberichten, mailings en publicaties in de pers. Je vindt VKG op de sociale media. Ook zie je VKG op vele evenementen zoals de am:dag en Hypovak. Daarnaast organiseren we eigen events zoals VKG Podium en regiodagen, diverse trainingen en webinars. Om te weten wat er speelt bij onze klanten doen we onderzoek. We meten de NetPromoterScore om te weten of je ons aanbeveelt. We doen mee aan onderzoeken in de branche. En sparren met groepen adviseurs om de klantreis uit te tekenen.

Je ziet, het is erg leuk om voor VKG te mogen werken. Dat geeft ons energie!

Provinciale afdeling

Risico's die niet in de volmacht geaccepteerd kunnen worden, zijn veelal te accepteren in het provinciale kanaal. De aanvragen en mutaties die hiervoor nodig zijn, verwerken de twee teams: back- en frontoffice. Als je niet helemaal begrijpt wat dit inhoudt, kom dan binnenkort nog eens op deze site. Dan lees je meer over deze werkzaamheden.




Relatie Service Centrum

Deze afdeling bestaat uit 2 teams.

Het telefoonteam

Als je VKG belt, krijg je altijd een van de medewerkers van dit team aan de telefoon. Deze 11 coolega's beantwoorden de vragen van onze klanten. Onze klanten zijn onder andere de consument, financieel adviseur en de verzekeringsmaatschappijen.

Wij helpen de klanten verder op weg in onze samenwerking. Ook de werking van ons Extranet en de Digitale Polismap zijn voor ons de aandachtsgebieden waar wij alle antwoorden op kunnen geven en onze klant kunnen ondersteunen in het gebruik hiervan. Inhoudelijke vragen over een verzekering, hypotheek, schade etc. zetten wij door naar onze collega van de betreffende afdeling. Ook behandelen wij de verzoeken die binnenkomen via onze terugbelservice en maken wij een ticket aan bij een aanpassing of een melding voor onze service desk. Bezoekers aan VKG worden door ons ontvangen. 

Relatiebeheer

Op onze afdeling relatiebeheer verzorgen wij met 5 medewerkers alle zaken rond een aanstelling van een financieel adviseur. Wij verwerken de mutaties op een bestaand agentschap en controleren de benodigde stukken voor een samenwerking. Ook controleren wij de actuele vergunningen op de site van de AFM. Naast de administratieve werkzaamheden onderhouden wij het commercieel contact met onze financieel adviseurs. Wij ondersteunen onze accountmanagers, plannen bezoeken aan de adviseur, events, trainingen, en Webinars. Verder begeleiden wij een adviseur bij een portefeuille overvoer. 

Met beide teams gaan wij voor een hoge klanttevredenheid. 

Schade volmacht

Het overkomt helaas iedereen wel eens dat je schade oploopt door jezelf of door een ander. Schade aan je mobiel, aan de waterleiding, aan je auto of een geannuleerde reis. Je meldt het bij jouw adviseur en die meldt het bij ons. 

Op de schade afdelingen komen diverse schadeclaims binnen, wat voor afwisseling in de werkzaamheden zorgt. VKG heeft volmachten voor meerdere verzekeraars. 

Er staat een team van ongeveer 30 behulpzame medewerkers klaar die de volmacht schades oppakken. De afdeling is onderverdeeld in drie disciplines:

Team Support

Team support krijgt als eerste de vragen, ingestuurde stukken en schadeclaims onder ogen. Zij zorgen ervoor dat alle informatie bij de juiste persoon en in het juiste dossier terecht komt. 

Naast het zorgen voor structuur is team support ook verantwoordelijk voor de autoruit-, dier- en provinciale schades. Algemene vragen met betrekking tot schade beantwoorden zij. 

Schade Brand/Varia

Dit team is het aanspreekpunt voor adviseurs die vragen hebben met betrekking tot bestaande of nieuwe schades aan brand/varia. Onder brand/varia vallen bijvoorbeeld de inboedel-, opstal-, reis-, en aansprakelijkheidsverzekeringen.

De schadeclaim komt binnen bij een schadebehandelaar die vervolgens de schade van a tot z beoordeelt en afhandelt. Zo heeft de adviseur een vast aanspreekpunt. 

Vragen waar een behandelaar zich mee bezig houdt zijn bijvoorbeeld: wat is er gebeurd? Wie heeft de schade veroorzaakt? Ga ik een expert inschakelen om de schade zo uitgebreid mogelijk in kaart te brengen? Is er dekking voor de gebeurtenis volgens de voorwaarden? Kortom, je bent verantwoordelijk voor een juiste schadeafhandeling.

Schade Motorrijtuigen

Dit team is het aanspreekpunt voor adviseurs die vragen hebben met betrekking tot bestaande of nieuwe schades aan motorrijtuigen. 

Ook bij motorrijtuigen behandelt de schadebehandelaar de schadeclaim van a tot z. De behandelaar heeft contact met de adviseur, een eventuele tegenpartij en expert. 

Vragen waar een behandelaar zich mee bezig houdt zijn bijvoorbeeld: Wat is er gebeurd? Wie heeft de schade veroorzaakt? Ga ik een expert inschakelen om de schade zo uitgebreid mogelijk in kaart te brengen? Is er dekking voor de gebeurtenis volgens de voorwaarden? Kortom, je bent verantwoordelijk voor een juiste schadeafhandeling.